Programa

DIVENDRES 27 DE SETEMBRE

 

8.30-9.15 h. Benvinguda i acreditacions
9.15-9.45 h.

Benvinguda institucional
Distingida Sra. Anna López i Campoy
  Presidenta Associació TDAH Vallès

Ilma. Sra. Anna Simó i Castelló
  Vice-presidenta del Parlament de Catalunya

Ilm. Sr. Joan Carles Sánchez
  Alcalde de Sabadell

Distinguida Dra. Teresa Gutiérrez Rosado
  Degana de la Facultat de Psicologia, UAB

10.00-11.00 h. Ponència 1 – Personalitat i Diferències Individuals
Montserrat Gomà i Freixanet
11.00-11.30 Coffee-break
11.30-12.30 h.

Taula Rodona 1 – Diferències Individuals i Dificultats d'Aprenentatge
Roberto Colom Marañón
 Està l'aprenentatge humà vinculat a la intel·ligència?

Maria Ángeles Quiroga Estévez
 Diferents camins que porten a un dèficit d'atenció

Ana Adan Puig
 Influència dels ritmes biològics en el rendiment cognitiu i els seus trastorns

Joaquim Puntí Vidal 
 És possible un tractament psicològic personalitzat del TDAH en nens i adolescents? Tractaments específics per a pacients concrets.

12.40-14.30 h. Comunicacions orals
14.30-16.00 h. Dinar
16.00-17.00 h. Sessió de pósters
17.15-18.15 h. Ponència 2 – Necessitats Educatives Específiques
José Ramon Gamo Rodríguez
18.30-19.30 h. Taula Rodona 2 - Necessitats educatives específiques
Samuel Rodríguez Muñoz
 Els trastorns de conducta en l'aula

Ramon Pujades i Beneit
  Comprenent el Síndrome de Tourette 

Leopoldo Carreras Truñó
  Últimes novetats en l'abordatge de les altes capacitats intel·lectuals en les escoles 

Anna Sanguineti Fernández
  Trastorns desconeguts a l'aula: Discalcúlia

 

DISSABTE 28 DE SETEMBRE

 

09.30h.-10.30h Ponència 3 – Factors psicopatològics que condicionen l'aprenentatge
Miquel Casas i Bruguer
10.45h.-11.45h. Taula Rodona 3 - Transtorns de l'aprenentatge i del neurodesenvolupament
Rosa Bosch Munsó
  Factors Psicopatològics relacionats amb el Rendiment escolar: Primers resultats del Projecte Vall d'Hebron - Obra Social "La Caixa"

Josep Sopena Sisquella
  No ens deixem cap nen enrera: les metodologies RTI i el seu impacte en el rendiment acadèmic, estat emocinoal i futur laboral.

Anna Sans Fitó
  Dèficits cognitius i aprenentatge en el TDAH 

Josep M. Vendrell Brucet
  Trastorns del llenguatge que condicionen l'aprenentatge
11.45h.-12.15h. Coffe break
12.15h.-13.00h.

Associacions per la inclusió de l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge
Associació Dislèxia Catalunya
Associació TANV Catalunya
Associació TDAH Vallès
Fundació Tourette
Fundació Adana

13.00h.-13.30h. Entrega de premis TDAH Vallès a la millor comunicació científica (oral i póster)
13.30h.-14.00h.

Cloenda i clausura congrés

Ilm. Sr. Josep Vilajoana i Celaya
  Degà del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya

Distingida Sra. Anna López i Campoy
  Presidenta de l'Associació TDAH Vallès

Distinguida Dra. Montserrat Gomà i Freixanet
  Catedràtica en Psicologia de la Personalitat, Dpt. Psicologia Clínica i de la Salut, UAB

14.00-14.30 h. Còctel de Clausura

 

Programa en pdf