NOVETATS COVID 6è Symposium gràfica

2, 3 y 4 de Setembre 2020

PEL que fa al desenvolupament de les sessions del Symposium el mes de setembre tot dependrà de les recomanacions de les autoritats sanitàries.

LA incertesa per la pandèmia ens ha fet plantejar la majoria de TAULES en el format online (que ja estava plantejat només per una taula com a novetat aquest any).

HEM preparat diferents espais:

1. Presencial i Online

Sessions presencials en el format habitual però amb restriccions per l’aforament en alguns dels esdeveniments del Symposium que seran difosos alhora via TEAMS amb invitació especial als inscrits.

  1. Sessió inaugural
  2. Conferències principals
  3. Lliurament Premi gràfica
  4. Cloenda

2. Online

Sessions online a través de TEAMS amb invitació específica als inscrits al symposium.

i, si malauradament tornem a un noves fases de confinament, les sessions es faran, en la mesura del possible per el sistema online.

No dubtis en consultar-nos

symposium.grafica@uab.cat

https://jornades.uab.cat/symposiumgrafica/

 
 
INSTRUCCIONS pels assistents al 6è SYMPOSIUM grafica online

A diferència de les 5 Edicions anteriors del Symposium grafica, en què es van realitzar les comunicacions de forma presencial, en aquesta 6a Edició, ENS VEIEM OBLIGATS, donada la situació generada per la pandèmia del Covid-19, A CONVERTIR-LO EN ONLINE.

Per tant, el 6è Symposium grafica consistirà en les conferències, actes i defensa de comunicacions online que, durant els dies 2, 3 i 4 de setembre de 2020, ens permetran dialogar sobre el Disseny gràfic, la Comunicació, la Creativitat i la Publicitat .

Encara que ens trobem en el món online, el concepte serà el mateix, és a dir, una sèrie de ponents donaran les seves xerrades al grup d'assistents que s'hauran inscrit a l Symposium gràfica. l'única diferència és que el realitzarem a través d'una plataforma virtual, en aquest cas "TEAMS".

Quina serà la dinàmica del 6è Symposium grafica oline?

Cada activitat o TAULA de l symposium té assignat un temps. Als inscrits se'ls enviarà un enllaç per connectar-se a l'hora indicada.

  • El moderador de la taula gestiona la taula i formula les preguntes que, pel xat, plantegen els assistents.
  • Els ponents enviessin una presentació gravada en vídeo prèviament a les ponències que assegurarà la presentació en cas de problemes tècnics. A més, defensaran la seva ponència en directe a la taula assignada.
  • Els assistents tindran l'oportunitat de fer preguntes en directe a través de xat.

 

Muntar el Symposium en format online suposa una complexitat diferent i, de vegades, molt difícil d'acotar, per la qual cosa demanem la seva ajuda i comprensió en els casos que hi pugui haver dificultats.

 
Celebrem el V SYMPOIUSM grafica
Ens complau convidar-vos al VI Symposium grafica, SISENA TROBADA ACADÈMICA DE RECERCA EN DISSENY GRÀFIC que es celebrarà els dies 2, 3 i 4 de setembre de 2020.  L'anfitriò d'aquesta edició és, amb motiu del seu 15è Aniversari, el COL·LEGI OFICIAL DE DISSENY GRÀFIC DE CATALUNYA, "l'única corporació de dret públic que vigila per la defensa dels interessos del disseny de la comunicació visual, els seus professionals i usuaris".
 
Està especialment adreçat al món universitari i professional.  És per això que es convoca a professors, estudiants i investigadors del disseny gràfic i creativitat publicitària, i és per això que els animem a participar-hi. Podrà fer-ho en qualitat d'assistent o també, si així ho considera oportú, en qualitat de ponents en la modalitat d'assistents amb presentació.
 
Les aportacions acceptades al Symposium (siguin en format d'article científic o assaig) que superin els criteris de qualitat i la doble revisió cega, podran ser publicades a grafica o bé, a qüestiones publicitarias, si així ho manifesten els autors en el moment de presentar el resum de la ponència.
En qualsevol cas, totes les ponències seran publicades amb la documentació del Symposium en el seu llibre d'actes.
 
El VI Symposium grafica és una trobada acadèmica organitzada per el grup Recerca en Estratègia i Creativitat en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Ramon Llull; el Grup de Recerca en Publicitat i Relacions Públiques GRP de la Universitat Autònoma de Barcelona; el Grup de Recerca en Projectes de Disseny Gràfic de la Universitat de Barcelona i compta amb la col·laboració del  Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya i del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya. El Symposium grafica és una iniciativa per la dinamització de la investigació a través de les revistes científiques grafica i  la revista científica questiones publicitarias.
 

>  Els 2 temes als que es poden presentar comunicacions son: DISSENY GRÀFIC i CREATIVITAT PUBLICITÀRIA

1. DISSENY GRÀFIC, els seus àmbits, la seva pedagogia i exercici, la seva influència en els públics, i qualsevol aspecte que pugui incidir en la seva activitat.

2. CREATIVITAT PUBLICITÀRIA, qualsevol dels temes d'interés de la revista científica "questiones publicitarias" i, molt especialment sobre creativitat publicitària.

Les presentacions hauran d'enviar-se a la revista grafica o a questiones publicitarias (tot depenent del panell al que s'opti: DISSENY GRÀFIC o CREATIVITAT PUBLICITARIA, respectivament)  abans de l'1 de juny per poder seguir el procés de revisió doble cec. Per això serà necessari seguir les instruccions com s’indica en la inscripció al symposium.  Més enllà de l'1 de juny les ponències al symposium no podran optar a ser publicades també a la correponent revista.

DE MANERA PRÈVIA A LA PRESENTACIÓ DE LA PONÈNCIA I DEL SEU TEXT OMPLERT en el cas d'optar a voler publicar en qualsevol de les dues revistes, S'HA D'ENVIAR UN RESUM DE LA PONÈNCIA (Veure indicacions per a la presentació de propostes).

> Les 3 MODALITATS de COMUNICACIÓ que poden presentar-se són: COMUNICACIONS ORALS, COMUNICACIÓN ONLINE i COMUNICACIONES POSTERS 

> Comunicacions ORALS

Serà necessari enviar el text complert per iniciar el procés de revisió per parell a una de les dues revistes científiques de referència "grafica" o "questiones publicitarias" i seguir les directrius pels autors.

El temps permès per una comunicació oral es de 10 minuts.  Les comunicacions acceptades per a la seva presentació oral seràn agrupades pel comitè científic en las meses temàtiques proposades en el SYMPOSIUM.

> Comunicacions ONLINE

Serà necessari enviar el text complert per iniciar el procés de revisió per parell a una de les dues revistes científiques de referència "grafica" o "questiones publicitarias" i seguir les directrius pels autors.

El temps permès per una comunicació oral es de 10 minuts.  Per a això, s'haurà de facilitar un vídeo pre-registrat per a la seva presentació durant el symposium. Les comunicacions acceptades per a la seva presentació online seran agrupades per el comité científic en les taules temàtiques proposades en el SYMPOSIUM. Les comunicacions aceptades per a la seva presentació oral seràn agrupades pel comitè científic en las meses temàtiques proposades en el SYMPOSIUM.

> Comunicacions PÒSTERS

Aquesta modalitat està pensada per la difusió dels treballs dels estudiants i de la tasca docent. Per això, va dirigida als docents i a estudiants de qualsevol àrea de disseny gràfic, de la publicitat o de les relacions públiques, per tal de poder difondre els seus treballs. 

Els pòsters hauran d'instal·lar-se el dia d'inici del Symposium i seran exposats durant els dies del Symposium. Per això, l'organizació habilitarà l'espai adequat.  També hi haurà un temps reservat per tal que els autors puguin explicar el seu treball als participants del symposium.  

El pòster ha de tenir una dimensió de 60 x 80 cm. (format vertical i imprès en paper mate).

 

Durant el Symposium grafica es farà lliurament del II PREMI GRAFICA al reconeixement a l'autoria de l'article amb major repercussió i transferència acadèmica entre els articles publicats durant els 5 darrers anys a la revista gràfica.

> INSCRIPCIONS Y ENVIAMENT de las PROPOSTES PER PARTICIPAR EN EL SYMPOSIUM VES A LINK INSCRIPCIONS Y OMPLE EL FORMULARI.

> DATES CLAU        
TASCA    ON/CONTINGUT   DATA LÍMIT
ENVIAMENT PROPOSTA COMUNICACIÓ ORAL, ONLINE o PÒSTER    symposium.grafica@uab.cat   quan abans millor
OMPLIR I ENVIAR FORMULARI D'INSCRIPCIÓ    LINK   quan abans millor
ENVIAMENT ORIGINALS COMUNICACIÓ ORAL  

 LINK

segons directrius per autors de la revista científica escollida

 

1 de juny; posterior a aquesta data no es garantitza la publicació a la revista.

PRORROGAT FINS EL 10 DE JULIOL

         
ENVIAMENT COMUNICACIÓ ONLINE (format vídeo); y POSTER  en format PDF i IMPRÉS COMUNIACIÓ POSTER  

symposium.grafica@uab.cat a més, caldrà portar imprès el pòster a mida per l'exposició

 

A L'INICI DEL SYMPOSIUM

EL vídeo o pòster en formats digitals es facilitaran a l'organització amb anterioritat de l'inici del Symposium.

PAGAMENT INSCRIPCIÓ PREU REDUÏT    LINK   FINS 15 JULIOL
PAGAMENT INSCRIPCIÓ PREU NORMAL    LINK   A PARTIR 15 JULIOL FINS SYMPOSIUM
         
Campus d'excel·lència internacional U A B